A konverzió az a folyamat, mely során a honlapunkra látogató valamilyen számunkra fontos vagy hasznos célt teljesít. Például: feliratkozik a hírlevélre, regisztrál vagy vásárol.
A konverzió fajtái
A konverziónak jellegzetesen két fajtáját különböztetjük meg az online marketingben.
A makrokonverzió (macro vagy hard conversion) az a folyamat mely során megtörténik a vásárlás egy webáruházban vagy megrendelnek egy szolgáltatást.
Ezzel szemben a mikrokonverzió (micro vagy soft conversion) azokat az apró lépéseket jelenti, melyeket a látogatók megtesznek mielőtt ténylegesen vásárolnának. Ilyen lehet például a hírlevél feliratkozás, termékoldal megtekintés, de akár a regisztráció is.
A konverzió folyamata
A látógatószerzés során begyűjtjük az adott látogatók számunkra legfontosabb adatait és felkeltjük az érdeklődésüket. Majd a mikrokonverziók felől a makrokonverziók felé tereljük az érdeklődőket, így az ajánlatainkat sokkal hatékonyabban tudjuk eljuttatni számukra. Ennél a pontnál megtörténik a tényleges kommunikáció, a vásárlásösztönzés és a tényleges értékesítés. Hangsúlyoznunk kell, hogy a vásárló elégedettsége különösen fontos, hiszen az ő ajánlásaiból újabb érdeklődőkre és vásárlókra tehetünk szert.
Konverziós idő
Mindenki nagyon gyorsan nagyon sok eladást vár, azonban a különböző marketingeszközöknek más-más konverziós idejük van. Jellegzetesen a Facebook és Google hirdetések több konverziót jelentenek, de több pénzt kell rájuk költeni, mint például egy hírlevél kampányra. Ha hosszútávon szeretnél profitálni, átgondoltan és előre megtervezve használd ki a lehető legtöbb lehetőséget. Egy biztos: a konverziók növekedéséhez idő kell. Sose gondolkozz rövid távon.
Konverziókövetés
A konverzióink sokféle módon mérhetők, attól függően, hogy milyen platformot használunk. A Google Analitycs és a Facebook Business felülete a leggyakrabban használt ingyenes platformok. Minden esetben konverziós célokat kell meghatároznunk, hogy nyomon tudjuk követni az üzletileg fontos céljaink alakulását, de az elemzésben egy hőtérkép is nagy segítségünkre lehet. Általában a konverziót ún. konverziós rátával szokás mérni (vásárlások osztva az oldal látogatóival).
Ezek a mérések elengedhetetlenek az online marketingben. Segítségükkel fontos információkat kaphatunk üzleti döntéseink meghozatalához.
Öt hasznos tipp
konverziód javításához
Írta: Fekete Balázs, marketing vezető