A hőtérkép 

(Heatmap)

A legismertebb szolgáltatások, mint pl. a Google Analytics , Facebook Business megmondja, hogy a látogatóid mennyi időt töltenek a weboldalon, milyen oldalakat néztek meg és méri azt is, hogy hányan vannak. De azt nem, hogy az egyes oldalakon pontosan mit csinálnak, hova görgetnek, mire kattintanak, mit olvasnak el. A hőtérkép pont ezeket az információkat teszi láthatóvá és segít, hogy mélyrehatóbban megismerd látogatóidkat.

Mi az a hőtérkép?

A hőtérképek azt a célt szolgálják, hogy megtudd, hogyan használják látogatóid a weboldalad. Monitorozzák honlapodat és rögzítik mikor, hol, milyen aktivitás zajlik. Egészen pontosan megmutatják, honnan hová görgetnek, hova kattintanak és hova néznek az oldaladra látogatók. Ezeknek az információknak a segítségével megállapíthatjuk, oldalad mennyire felhasználóbarát, ezáltal lehetőséged nyílik weboldalad felhasználói élményét javítani és még több konverzióra késztetni látogatóidat.

Használatának előnyei

A hőtérképek segítenek megérteni, hogy az emberek hogyan lépnek kapcsolatba veled és hogyan viselkednek a weboldaladon. Segít honlapod SEO optimalizálásában, de válaszokat kaphatsz kritikus, üzleti döntéseket befolyásoló kérdésekre is.

 

A hőtérképek fajtái és elemzési módszerei

A hőtérképek elemzésének három módszere van, melyek különböző szempontok szerint nyújtanak információkat weboldalad teljesítményéről.

Görgetési térkép (Scroll map)

A görgetési térkép megmutatja, hogy az oldalra látogatók hány százaléka görget le a lap aljáig, illetve meghatározhatod a különböző tartalmi területeket, vagyis, hogy hova érdemes olyan tartalmat tenned, amelytől konverziót vársz.

 

Kattintási térkép (Click map)

A kattintási térkép megmutatja, hogy a felhasználók hány százaléka kattintott rá a weboldaladon lévő linkekre, valamint megállapíthatod azt is, hogy a hivatkozásaid közül melyikre kattintanak a legtöbbször és a legkevesebbszer.

 

Mozgatási térkép (Move map)

Ez a típusú hőtérképpel a  PC-s felhasználók egerének mozgását követheted le. A térkép hotspotjai azokat a helyeket jelzik, ahol az oldal látogatói szüneteltetik az egérmozgást. Több kutatás is kimutatta az összefüggést az emberek figyelme és az egér mozgása között, így ez azt jelenti, hogy ez a fajta térkép megmutatja, hogy hova nézhettek a felhasználók a weboldalad böngészése közben.

 

Ajánlott hőtérképes honlapelemző eszközök

Összeszedtük a három, szerintünk legjobb heatmap elemző eszközt. Mi jelenleg a Hotjar-t használjuk, de a Mouseflow és az Inspectlet is remek szolgáltatásokat kínál.

Úgy gondolod tudnánk segíteni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és kezdjük el projekted még ma!