Konverzió az online marketingben

A konverzió az a folyamat, mely során a honlapunkra látogató valamilyen számunkra fontos vagy hasznos célt teljesít. Például: feliratkozik a hírlevélre, regisztrál vagy vásárol.

A konverzió fajtái

A konverziónak jellegzetesen két fajtáját különböztetjük meg az online marketingben.

 A makrokonverzió (macro vagy hard conversion) az a folyamat mely során megtörténik a vásárlás egy webáruházban vagy megrendelnek egy szolgáltatást.
Ezzel szemben a mikrokonverzió (micro vagy soft conversion) azokat az apró lépéseket jelenti, melyeket a látogatók megtesznek mielőtt ténylegesen vásárolnának. Ilyen lehet például a hírlevél feliratkozás, termékoldal megtekintés, de akár a regisztráció is.

A konverzió folyamata

A látógatószerzés során begyűjtjük az adott látogatók számunkra legfontosabb adatait és felkeltjük az érdeklődésüket.  Majd a mikrokonverziók felől a makrokonverziók felé tereljük  az érdeklődőket, így az ajánlatainkat sokkal hatékonyabban tudjuk eljuttatni számukra. Ennél a pontnál megtörténik a tényleges kommunikáció, a vásárlásösztönzés és a tényleges értékesítés. Hangsúlyoznunk kell, hogy a vásárló elégedettsége különösen fontos, hiszen az ő ajánlásaiból újabb érdeklődőkre és vásárlókra tehetünk szert.

Konverziós idő

Mindenki nagyon gyorsan nagyon sok eladást vár, azonban a különböző marketingeszközöknek más-más konverziós idejük van. Jellegzetesen a Facebook és Google hirdetések több konverziót jelentenek, de több pénzt kell rájuk költeni, mint például egy hírlevél kampányra. Ha hosszútávon szeretnél profitálni, átgondoltan és előre megtervezve használd ki a lehető legtöbb lehetőséget. Egy biztos: a konverziók növekedéséhez idő kell.  Sose gondolkozz rövid távon.

Konverziókövetés

A konverzióink sokféle módon mérhetők, attól függően, hogy milyen platformot használunk. A Google Analitycs és a Facebook Business felülete a leggyakrabban használt ingyenes platformok. Minden esetben konverziós célokat kell meghatároznunk, hogy nyomon tudjuk követni az üzletileg fontos céljaink alakulását, de az elemzésben egy hőtérkép is nagy segítségünkre lehet. Általában a konverziót ún. konverziós rátával szokás mérni (vásárlások osztva az oldal látogatóival).
Ezek a mérések elengedhetetlenek az online marketingben. Segítségükkel fontos információkat kaphatunk üzleti döntéseink meghozatalához.

Hogyan optimalizáld a konverziót?

Tesztelj különböző hirdetéseket, landing pageket és vizsgáld meg melyek azok, amik felkeltik a közönséged érdeklődését.

Fogalmazz meg egyértelmű ajánlatokat és fektess hangsúlyt az oldalaid megfelelő marketing szövegezésére.

Használj egyszerű, az előnyöket hangsúlyozó és értékes szövegeket. Kerüld a rizsát és a mellébeszélést, de adj meg minden információt, amik segítenek dönteni a vásárlóidnak.

Készíts havi statisztikákat. Ez nagyon sokat fog segíteni, könnyen átláthatod, hogy az eredményeid javulnak, vagy romlanak-e.

Gyűjts vásárlói adatokat. Tartsd a kapcsolatot a vásárlóiddal. Hidd el, az ő meglátásaik gyakran értékesebbek bármilyen analitikai kimutatásnál.

Í